доктор педагогічних наук, професор кафедри фахових методик і технологій початкової освіти |
Основні професійні віхи автобіографії
1987 р. – закінчила Самбірське педагогічне училище Львівської області.
З серпня 1987 по вересень 2004 року працювала вчителем початкових класів.Отримала вищу категорію.
2003 р. – закінчила Прикарпатський національний університет за спеціальностю”Початкова освіта”.
2007 р. – закінчила Дрогобицький факультет післядипломної освіти зі спеціальності “Біологія, екологія та валеологія навколишнього середовища”.
2008 р. – захистила кандидатську дисертацію зі спеціальності 13.00.01 “Педагогіка та історія педагогіки” на тему “Дидактичні основи побудови підручників з природничо-математичних дисциплін для початкових шкіл України” (1958 – 1991 рр.). Отримала диплом кандидата наук.
З вересня 2004 року по квітень 2006 року працювала асистентом кафедри педагогіки та методики початкової школи.
З квітня 2006 року і по травень 2009 року працювала старшим викладачем кафедри математичних та природничих дисциплін початкової освіти.
З травня 2009 по червень 2015 року працювала на посаді доцента цієї кафедри.
В червні 2015 року отримала звання доцента кафедри математичних та природничих дисциплін початкової освіти, де і працює та читає “Методику навчання освітньої галузі “Природознавство” та “Основи природознавства ”
1. Височан Л.М. Шкільні підручники з природничо-математичних дисциплін для початкових шкіл (1959-1991 рр.) / Л.М.Височан // Джерела. Науково-методичний вісник. – Івано-Франківськ, 2004. – №3-4(39-40) –С.37-42.
2. Височан Л.М. Деякі питання вивчення математики в початковій школі: історичний аспект / Л.М.Височан // Вісник Прикарпатського університету. Педагогіка. Випуск ХV-ХVІ. Ч.2. – Івано-Франківськ: Плай, 2006. – С.65-76.
3. Височан Л.М. Зміст, структура сучасних розвивальних підручників з природничо-математичних дисциплін для загальноосвітньої школи І ступеня / Л.М.Височан // Проблеми сучасного підручника. – К., 2006. – Вип.6. – С.301-305.
4. Височан Л.М. Методичне забезпечення викладання природничо-математичних дисциплін у початковій школі (1959-1991) / Л.М.Височан // Науковий вісник Чернівецького університету. – Вип.316. Педагогіка та психологія: зб. наук. праць. – Чернівці: Рута, 2006. – С.22-29.
5. Височан Л.М. Шкільний підручник для початкової школи як історико-педагогічна проблема (1959-1991 рр.) / Л.М.Височан // Обрії. – 2006. – №2(23). – С.93-95.
6. Височан Л.М. Навчально-методичне забезпечення викладання природничо-математичних дисциплін у початковій школі (60-80-ті роки
ХХ ст.) / Л.М.Височан // Педагогіка та психологія: зб. наук. праць. – Вип. 31 / за заг. ред. академіка І.Ф.Прокопенка, чл.-кор. В.І.Лозової. – Харків, 2007. – С. 109-118.
Публікації в інших виданнях
7. Височан Л.М. Вивчення природничих дисциплін як фактор розвитку особистості школярів (1959-1991 рр.) / Л.М.Височан // Ідея опіки дітей і молоді в історико-педагогічній науці: зб. наук. праць. – Івано-Франківськ, 2005. – С.48-54.
8. Височан Л.М. Диференційовані завдання на уроках математики: історичний аспект розвитку (1959-1991 рр.) / Л.М.Височан // Матеріали Всеукраїнської студентської науково-практичної конференції “Державний стандарт початкової загальної освіти та його реалізація під час навчально-виховного процесу”. – Дрогобич: Посвіт, 2006. – С.66-70.
9. Височан Л.М. Методичні рекомендації для підготовки і проведення уроків з курсу “Я і Україна” в школі І ступеня / Л.М.Височан // Педагогічна практика в початковій школі. – Ч.І. Навч.-метод. посібник з педагогічної практики для студентів Педагогічного інституту, спеціальність “Початкове навчання”. – Івано-Франківськ: Гостинець, 2006. – С.68-70.
10. Височан Л.М. Розвиток особистості молодших школярів у процесі використання нових підручників для початкових шкіл / Л.М.Височан // Молодший школяр: проблеми розвитку. – Івано-Франківськ: Плай, 2006. – С.86-92.
11. Высочан Л.М. Возможности использования наработок прошлого в практике подготовки современных учебников по математике (1958-1991) / Л.М.Высочан // Научно-теоретический и практический журнал “Современный научный вестник”. – 2007. – №10 (18). – С.50-67.
12. Височан Л.М. Дидактичні основи ефективного використання краєзнавчого матеріалу на уроках природознавства в початкових класах гірської школи Українських Карпат (1959-1991 рр.) / Л.М.Височан // Гірська школа Українських Карпат. – 2007. – № 2-3. – С.146-150.
13. Височан Л.М. Дидактичні функції підручників з природознавства та способи їх реалізації / Л.М.Височан // Розвиток наукової творчості майбутніх вчителів природничих дисциплін. Матеріали міжнародної науково-практичної конференції. Збірник наукових праць / За редакцією М.В.Гриньової. – Полтава: Астрая, 2007. – С.168-172.
14. Височан Л.М. Педагогічна майстерність вчителя початкових класів по реалізації міжпредметної функції природознавстства / Л.М.Височан // Збірник наукових повідомлень обласної науково-практичної конференції “Професійна кар’єра педагога: динаміка, основні проблеми, шляхи їх вирішення”. – Івано-Франківськ: Видавничо-дизайнерський відділ ЦІТ Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника, 2007. – С.45-52.
15. Височан Л.М. Проблема формування обчислювальних навичок молодших школярів в сучасних умовах / Л.М.Височан // Науковий вісник. Серія “Філософія” / Харківський нац. пед. ун-т імені Г.С.Сковороди. – Харків: 2007. – Вип.25. – С.81-83.
16.Височан Л.М. Психолого-дидактичні вимоги до підручників початкової школи (1959-1991 рр.) / Л.М.Височан // Современные научные достижения. – Т.4. Педагогика. – Днепропетровск: Наука и образование, 2007. – С. 71-76.
17. Высочан Л.М. Развитие методики преподавания природоведения и учебников для начальных школ Украины (1958-1991 гг.) / Л.М.Высочан // Научно-теоретический и практический журнал Оралдын Фылым Жаршысы. – № 7 (8). – 2007. – С.10-17.
Монографії
L.Vysochan.Efficientuseofhandoutsbyyoungerschoolchildrenas a pedagogicalproblem. Scientificdevelopmentandachievements: monographLP22772, 20-22 WenlockRoad, London, N1 7GU, 2018, volume 3, P.194–204. ISBN-978-1-9993071-0-3 Includesbibliographicalreferencesandindex http://www.sciemcee.org/librarybooks/london /theactualproblemsoftheworldtoday / html/ Височан Л.М. Організація роботи молодших школярів з роздатковим матеріалом як педагогічна проблема. Гірська школа в умовах реформування системи освіти: компетентнісний вектор / За наук. ред. д.п.н. Оліяр М.П., ДВНЗ «ПНУ ім. В.Стефаника»-Івано-Франківськ: Супрун В.П.,2018, С.96-110
Височан Л.М. Виховання аудіовізуальних і комп’ютерних технологій у навчально-виховному процесі початкової школи.// Впровадження інноваційної освітньої парадигми в гірських школах Українських Карпат. За наук. ред. д.п.н. Оліяр М.П., ДВНЗ «ПНУ ім. В.Стефаника».- Івано-Франківськ: Супрун В.П.,2019, –С.105-119.
Височан Л.М. Роль екологічного виховання молодших школярів у процесі вивчення природознавчих предметів. «Вопросысовременной науки»: коллект. науч. монография; [под ред. А.А.Еникеева]. – М.: Изд. Интернаука, 2019.Т.- 42. – С. 63-88.
L. Vysochan .METHODOLOGIGAL PRINCIPLE OF FORMING THE COMMUNICATIVE COMPETENCE OF THE MORE SCHOOLS. LP22772. 20-22 WenlockRoad, London, N1. 7GU, 2019, volume 2, P.41-58
Височан Л.М. Використання аудіовізуальних і комп’ютерних технологій навчання на уроках у школі / Л.М. Височан, З.Ю. Височан, Ю.В. Ірхіна // «Вопросысовременной науки»: коллект. науч. монография; [под ред. Н.Р. Красовской]. – М.: Изд. Интернаука, 2019. Т. 46. С.110-126.L.Vysochan.METHODOLOGIGAL PRINCIPLE OF FORMING THE COMMUNICATIVE COMPETENCE OF THE MORE SCHOOLS .//LP22772. 20-22 WenlockRoad, London, N1. 7GU, 2019, volume 2, P.41-58 ISBN 978-1-9993071-4-1 Includesbibliographicalreferencesandindex HTTPS://WWW.FACEBOOK.COM/CENTER-OF-EURO-PEAN-ENTERPRISES-1861874677468477/
Статті:
Височан Л.М.Розвиток творчих здібностей студентів у процесі навчальної діяльності.//«Наука і освіта» : науково-практичний журнал Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К.Д. Ушинського. Одеса -2017.-№12. -С.78-84. ISSN 2311-8466 Веб-сайт: http//scienceandeducation.pdpu.edu.ua/ «Наука і освіта» індексується в таких БД : ULRICHS WEB GlobalSerialsDirectory; AcademicResourceIndeks(ResearchBid):ERICHPLUS;OAJI;IndexCopernicus;Emerging SourcesCitationIndex(ESCI) byWebofScience
Височан Л.М.Шляхи формування бережливого ставлення до природи в учнів початкової школи. //AllUkrainlanScientific-PracticalMagazine «PrincipalofSchoolLiceumGymnasium»- SpecialThematiclssue «HigherEducationofUkraineintheContxtofIntegrationintotheEuropeanEducationSpace» . -№6.-Book2.-VolumeIV (82).-К.: Gnosis,2018.- 418-421. ISSN-2309-7744 L.Vysochan «Mtthodical peculia-rities of using of gametech niqusat the lessons of natural scienceine lemen-taryschool».// Координаты ВАК статьи -Проблемысовременногопедагогическогообразования. Сер. Педагогика и психология.-Сб.статей:-Ялта:РИО ГПА,2018.-Вып.61.Ч.4.-С.61-63. ISSN 2311-1305 Подписной индекс в общеросийском каталоге «Роспечать»: 6496 PRIMUS INTER PARES Височан Л.М. Теоретичні основи виховання еколо-гічної культури молодших школярів засобами краєзнавчого матеріалу. Інноваційна педагогіка: науковий журнал. ПУ « Причорноморський науково – дослідний інститут економіки та інновацій». Одеса, 2018-№3. – С 87-95. ISSN23115491 Електронна сторінка видання- www.innovpedagogy.od.ua
Височан Л.М. Підготовка майбутніх учителів до роботи в сільській малокомплектній школі.//НАУКОВИЙ ЧАСОПИС НАЦІОНАЛЬНОГО ПЕДАГОГІЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ІМЕНІ М. П. ДРАГОМАНОВА.Серія5. Педагогічні науки: реалії та перспективи. – Випуск 64 : збірник наукових праць / М-во осві-ти та науки України.Нац. пед.ун-т імені М,П,Драгоманова. – Київ : Вид-во НПУ імені М.П. Драгоманова, 2018.С.33-39. ISSN 2311-5491
L.Vysochan. Regionalliteratureas a factoroffuturespecialists’ readingculturedevelopment: personalisticaspect, Друк Proceedingsofthe VI InternationalMultidisciplinaryScientificConference SOCIAL SCIENCES & ARTS SGEM 2019, Bulgaria, 24 AUG-2 SEPT 2019, 429-436. LesiaVysochan.Nationalandpatrioticupbringindofthefourth-grateschoolchildrenbymeansofUkrainianstudiesintheprocessoflearningthesubjest «I amintheworld». Молодь і ринок: щомісячний науково-педагогічний журнал Дрогобицького державного педагогічного університету.Дрогобич, 2018, №6(173). С.75-80.
Статті в журналах Scopus, Web of Science:
1.Alieksieienko, T., Pivnenko, Y., Apalat, H., Vysochan, L., Mohilevska,V.,Androshchuk,I.Research activity as a technology of activation of cognitive activity of students of higher education institutions(2020) Systematic Reviews in Pharmacy, 11 (9), pp. 474-477.
https: // www.scopus.com / inward / record.uri ?eid=2-s2.SOURCE: Scopus
2.Nazarkevych, M., Marchuk, A., Vysochan, L., Voznyi, Y., Nazarkevych, H., Kuza,A.Ateb-Gabor filtering simulation for biometric protection systems(2020) CEUR Workshop Proceedings, 2746, pp. 14-22. Cited 2 times.
https:// www.scopus.com / inward/record.uri?eid=2-s2.
SOURCE: Scopus
3.Orshanskyi, L., Krasnopolskyi, V., Fednova, I., Vysochan, L., Novalska, T., Ivantsiv, O. Interactive teaching methods as a change in the purpose of modern educationю.(2020) Systematic Reviews in Pharmacy, 11 (10), pp. 549-555.
https:// www.scopus.com /inward /record.uri?eid=2-s2.0-SOURCE: Scopus
4.Onofriichuk, L., Leshchenko, A., Stetsenko, I., Vysochan, L., Andriyanova, O.THE PRINCIPLE of CLARITY AS A METHOD of TEACHING SPECIAL DISCIPLINES in HIGHER EDUCATION(2020) Journal of Critical Reviews, 7 (13), pp. 119-121.
https://www.scopus. com/inward/record.uri?eid=2-s2.
SOURCE: Scopus
5.Pedagogical Analysis Of The Phenomenon Of Digital Competence Yovenko, Larysa ; Novakivska, Lyudmyla ; Sanivskyi, Oleksandr Saniyskyi, Mykhailo Sherman,Lesia Yysochan, Natalia Hnedko. INTERNATIONAL JOURNAL OF COMPUTER SCIENCE AND NETWORK SECURITY Volume 21 Issue 6 Page 7-10 Published in 2021
Web of science
6.Modernization of Education in the Context of Informatization and Automation Moroz, Liudmyla ; Shabelnyk, Tetiana ; Zelinska-Liubchenko, Kateryna Zelinska-Liubchenko,Volodymyr Varakuta,Olena Push, Lesia Vysochan, Nataliia Blahun.
International journal of computer science and network security. Volume 21 Issue 4 Page 41-46 Posted in 2021 Web of science
7.Theoretical and Conceptual Aspects of Forming the Methodical System of Physical Education of the Students of Agrarian Higher Educational Institutions
Griban, Grygoriy ; Tkachenko, Pavlo ; Prysyazhniuk, Stanislav; Prysyazhniuk Nataliia; Terentieva Oleksandr; Pronikov, Dmytro; Oleniv Ganna, Grokhova; Bogdan Semeniv; Lesia Vysochan and Maryna Hres. Web of science INTERNATIONAL JOURNAL OF APPLIED EXERCISE PHYSIOLOGY.Volume 9 Issue 10 Page 230-244 Posted on 2020
Web of science
8.The Phenomenon of the Institution of Education in the World Order of Postmodern Globalization.Korotkova, Yuliia ; Romanyuk, Svitlana ; Vysochan, Lesia ,Shkleda Liudmyla, Kozlova. POSTMODERN OPENINGS. Volume 11 Issue 3 Page 244-256 Posted on 2020 Web of science
9.The Usage of Coaching Technology in the Formation of Emotional Intelligence of Future Tourism Managers. Savchuk, Boris ; Pantyuk, Tetyana ; Kotenko, Ruslan .INTERNATIONAL JOURNAL OF APPLIED EXERCISE PHYSIOLOGY.Volume 9 Issue 8 Page 202-210 Published
Web of science
10.The Role of Physical Education in the Professional Activity of Teaching Staff Griban, Grygoriy ; Vasylieva, Svitlana ; Yahupov, Vasyl; Yahupov, Valentyna; Svystun, Oksana; Khnrtenko, Olexandr ;Starchuk ,Lesia ;Vysochan, Iulia; Alitksieieva, Roman; Ivanitskyi, Oleksandr; Solohub, Tatyana; Kurillo, Tetiana; Biloskalenko, Maryna; Hres fnd Ihor Bloshchynskyi.INTERNATIONAL JOURNAL OF APPLIED EXERCISE PHYSIOLOGY/Volume 9 Issue 5 Page 56-65 Posted on 2020 Web of science
11 Ateb-Gabor filtering simulation for biometric protection systems. Nazarkevych, M., Marchuk, A., Vysochan, L., Voznyi, Y., Nazarkevych, H., Kuza,A.CEUR Workshop Proceedings, 2746,2020, pp. 14-22. Cited 2 times.
https:// www.scopus.com/ inward/record.uri?eid=2-s2.
Фахове видання,яке індексується в наукометричній базі даних Scopus
12. Vysochan, Lesia ;Markova, Olena ; Horpinich, Tetiana.Pedagogigal conditions of students creative capacity formation. Science and education.. Issue 12 Page 78 – 84 Posted on 2017 Web of science
Статті в журналах категорії Б:
13.Височан, Л. М. (2018). Літературна спадщина Василя Сухомлинського як чинник етико-екологічного виховання молодших школярів. Обрії, 2 (47), 105-109 Фахове видання України категорія Б
14.Височан, Л. М. (2018). Національно-патріотичне виховання учнів четвертого класу засобами українознавства в процесі вивчення предмета «Я у світі». Інноваційна педагогіка, 3, 87-95. Фахове видання України категорія Б.
15.Височан, Л. М. (2018). Організаційно-дидактичні засади використання українського народознавчого фольклору в навчально-виховному процесі гірської школи. Гірська школа Українських Карпат, 18, 164-168. Фахове видання України категорія Б.
16. Височан, Л. М. (2018). Підготовка майбутніх учителів до роботи в сільській малокомплектній школі. Науковий часопис національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи, 64, 33-39. Фахове видання України категорія Б.
17.Височан, Л. М. (2018). Твори Василя Сухомлинського як засіб екологічного виховання дітей молодшого шкільного віку. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах, 1 (60), 66-71. Фахове видання України категорія Б.
18.Височан, Л. М. (2018). Теоретичні основи виховання екологічної культури молодших школярів засобами краєзнавчого матеріалу. Інноваційна педагогіка, 3, 87-95. Фахове видання України категорія Б.
19.Височан, Л. М., Копчук-Кашецька, М. С., Кондур, О. С., & Височан, З. Ю. (2019). Професійна готовність майбутніх освітян до проведення еколого-краєзнавчої роботи із здобувачами початкової освіти. Всеукраїнський науково-практичний журнал «Директор школи. ліцею, гімназій», III (85), 31-41. Фахове видання України категорія Б.
20.Височан, Л. (2018). Формування природознавчої компетентності учнів початкових класів на уроках природознавства. Europejskie Studia Humanistyczne: Panstwo i Spoleczenstvo, 4 (1), 129-136. Фахове видання України категорія Б.
21.Височан, Л. М. (2018). Шляхи формування бережливого ставлення до природи в учнів початкової школи. Всеукраїнський науково-практичний журнал «Директор школи. ліцею, гімназій», IV (82), 418-421. Фахове видання України категорія Б.
22.Vysochan, L., Yuzyk, O. P., & Grytsyk, N. V. (2019). Innovative teaching methods in higher education institutions of Poland and Ukraine. Zeszyty naukowe Wyższej Szkoły Technicznej w Katowicach, 11, 45-50. Фахове міжнародне видання .
23.Височан, Л. М. (2020). Використання навчально-ігрових технологій у формуванні природознавчої компетентності майбутніх учителів початкової школи. Гірська школа Українських Карпат, 23, 78-84. Фахове видання України категорія Б.
24.Височан, Л. М. (2020). Ґенеза і витоки розвитку природничо-наукової підготовки майбутніх учителів початкової школи в Україні. Обрії, 2, 4-10. Фахове видання України категорія Б.
25.Височан, Л. М. (2020). Розвиток методики викладання природознавства в початковій школі України за радянського періоду (20–80-ті рр. ХХ ст.). Молодь і ринок, 2, 46-52. Фахове видання України категорія Б.
26.Височан, Л. М. (2020). Формування природничо-наукової компетентності майбутніх учителів початкової школи: науковий дискурс. Всеукраїнський науково-практичний журнал «Директор школи. ліцею, гімназій», I (86), 106-115. Фахове видання України категорія Б.
27. Lesia Vysochan,Yuliia Saienko, Lidia Pletenicka.( 2021) FutureUTURE Primary scholl teachers preparationfor ecologigal upbringof students as a pedagogigal problem of today. Наукові записки Бердянського державного педагогічного університету. Серія : Педагогічні науки : зб. наук. пр. Вип. 2. Бердянськ : БДПУ, 2021. С.288-296 / Фахове видання України категорія Б.
28.Височан Л.М.( 2021) Формування моральної культури майбутніх учителів початкових класів засобами інформаційно-комунікаційних технологій .- Молодь і ринок, 10 (179), 89-94. Фахове видання України категорія Б.
29.Височан Л.М., Хімчук Л.І., Романишин Р.Я. Формування моральної культури майбутніх учителів початкових класів засобами інформаційно-комунікаційних технологій. Молодь і ринок. 2021. № 10 (179). С. 89-94 Фахове видання України категорії Б.
30. Використання навчально-ігрових технологій у формуванні природознавчої компетентності майбутніх учителів початкової школи // «Гірська школа Українських Карпат», ДВНЗ « Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника». 2020. №23. С.- 78-84
31.Височан Л.М Шляхи формування бережливого ставлення до природи в учнів початкової школи All Ukrainlan Scientific-Practical Magazine «Principal of School Liceum Gymnasium»- Special Thematic lssue «Higher Education of Ukraine in the Contxt of Integration into the European Education Space» . -№6.-Book2.-VolumeIV (82).-К.: Gnosis,2018.- 418-421.
32. Bilyk, V., Udovychenko, I., Vysochan, L., Kyrylenko, K., Stetsula, N., & Gvozdii, S. (2022). Modernization of Natural Science Education in the Context of Teacher Training.( Модернізація природничо-наукової освіти в контексті підготовки вчителів .)Revista Romaneasca Pentru Educatie Multidimensionala , 14(1Sup1), 25-48.https://doi.org/10.18662/rrem/14.1Sup1/535
Published2022-03-24 https://lumenpublishing.com/journals/index.php/rrem/article/view/4143
Web of science
32.Білавич Г., Височан Л., Борис У. Формування громадянської компетентності учнів початкових класів Нової української школи в процесі вивчення інтегрованих курсів «Я досліджую світ», «Українська мова та читання». Педагогічний альманах. 2022. № 52. C. 42-49.
https: // doi.org/10.37915/ pa.vi51.348 Фахове видання України категорія Б.
33.Griban, G., Bosenko, A., Asauliuk, I., Topchii, M., Vysochan, L., Zamrozevuch-Shadrina, S., Orlyk, N., Pilipchuk, P., Skyrda, T., Bloshchynskyi, I., &Shcherbatiuk, N. (2022). Professional and Communicative competence of physicaleducation instructors in postmodern education. Postmodern Openings, 13(4),158-186. https://doi.org/10.18662/po/13.4/512
Web of science
Посилання: https: // lumenpublishing.com/journals/index.php/po/issue/view/13-4_2022
Тези доповідей на конференціях
Височан Л.М. Теоретичні засади підготовки майбутніх учителів початкової школи до викладання природознавства в малочисельній школі.// Роль освіти у сталому розвитку гірського регіону: Матеріали III Міжнародної науково –практичної конференції (Івано-Франківськ, 20-22 вересня2017 року). За заг. ред. М.П.Оліяр – Івано- Франківськ, НАIР,2017.-С14-16.
Височан Л.М.Педагогічні умови підвищення ефективності навчання засобами наочності на уроках природознавства у початковій школі.//Педагогічні науки LXXVI.-2017.-С. 82-85.
Височан Л.М. Підготовка майбутніх учителів початкової школи до викладання природознавства в малокомплектних класах. //Internationalscientific-practicalconference «Personaly, familyandsociety: issueofpedagogy, politologyandsociology»: ConferenceProceedings, Lune 16-17, 2017. P. 26-29.
Височан Л.М.Теоретичні і методичні засади підготовки майбутніх вчителів до викладання природознавства в сільській малокомплектній школі. //Internationalscientificandpracticalconference “innovationsandmoderntechnologyintheeducationalsystem:contributionofPolandandUkraine”:ConferenceProceedings, May 5-6,2017.Sandomierz. 204 pages.С.26-29
L.Vysochan.Playas Means of Study of Educational« Scinse» inElementarySchool. // XVI Міжнародна конференція з фізики технології тонких плівоктанапівсистем(присвячена пам,яті професора Дмитра Фреїка).Матеріали. / За заг.ред.проф.Прокопіва В.В.- Івано-Франківськ : Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника,2017. –С 366-367.
Височан Л.М.Педагогічні засади використання проектних технологій на уроках природознавства в початковій школі.//Virtus: ScientificJournal/Editor-in-Chief M. A. Zhurba – July # 15. 2017.- C.78-81. ISSN 2410-4388(Print) ISSN2415-3133(Online) http: virtus.conference-ukraine.com.ua Підготовка майбутніх учителів до роботи в сільській малокомплектній школі //Инновационныеподходы в совре-меннойнауке:сб.ст.поматтериалам XXVIII Международнойнаучно – практичес-койконференции «Инновационныеподходы в современ-нойнауке». – №16(28).-М., Изд. «Интер-наука»,2018.-120-133с. ISSN 2587-8603 internauka.org
Височан Л.М. Метод «Скрай-бінг» як засіб вив-чення при-родни-чого матеріалу в початковій школі .//Всеукраїнської науково-практичної онлайн-конференції з міжнародною участю «НОВІ СТРАТЕГІЇ РОЗВИТКУ ПОЧАТКОВОЇ ОСВІТИ В УМОВАХ ЄВРОІНТЕГРАЦІЇ» , 16 травня 2018 р.- С.231-236.
Vysochan L.PlayasMeansofStudyofEducational « Scinse» inElementarySchool. XVI Міжнародна конференція з фізики технології тонких плівок та напівсистем(присвячена пам,яті професора Дмитра Фреїка).Матеріали. / За заг. ред. проф. Прокопіва В.В.- Івано-Франківськ : Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника, 2019. С. 360.
Височан Л.М. Шляхи формування природознавчої компетентності молодших школярів на урокахприродозавства.// Proceedingsof XXXXII Internationalscientificconference «Placeofscienceinourlife».Morrisville, Lulu Press.,2019. С.51-59 Височан Л.М. Національно-патріотичне виховання учнів 4 класу засобами українознавства у процесі вивчення предмету « Я у світі». Проблеми та перспективи фахової підготовки сучасного педагога в умовах розбудови Нової української школи: збірник матеріалів Всеукраїнської науково-практичної інтернет конференції (Івано-Франківськ, ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника», Педагогічний факультет, кафедра фахових методик і технологій початкової освіти. Івано-Франківськ: Фоліант, 2019 С. 93-103
Височан Л.М. Впровадження інноваційних технологій в Концепцію Нової української школи на уроках природознавства. «Психологія і педагогіка в системі сучаcного гуманітарного знання XXI століття»: Збірник тез міжнародної науково-практичної конференції: ( м.Харків, Україна,7-8 грудня 2018р.).У 2-х частинах.-Харків: Східно-українська організація «Центр педагогічних досліджень», 2018.Ч.1.С.11-15.
L.Vysochan.Regionalliteratureas a factoroffuturespecialists’ readingculturedevelopment: personalisticaspect, Друк Proceedingsofthe VIІnternationalMultidisciplinaryScientificConference SOCIAL SCIENCES & ARTS SGEM 2019, 24 AUG-2 SEPT 2019, 429-436.Bulgaria, InPress.
Участь у конференціях:
1)Науково-практична конференція з міжнародною участю «Теоретико-прикладні аспекти сучасної педагогічної науки і освіти: європейський вектор» (21 червня 2019р.,м.Івано-Франківськ). Тема «Освітньо -виховна пріоритетність екологічного виховання молодших школярів в гірському регіоні Українських Карпат».
2)Круглий стіл «Профорієнтаційна робота як науково-практична система підготовки особистості до свідомого вибору прфесії» (21 червня 2019р.,м.Івано-Франківськ).Тема «Профорієнтаційна агітаційно-роз’яснювальна робота в ЗОШ Жидачівщини».
3)Науково-практична конференція з міжнародною участю «Теоретико-прикладні аспекти сучасної педагогічної науки і освіти:європейський вектор»(21 червня 2019р.,м.Івано-Франківськ).Тема «Сучасні інтерактивні підходи до формування конкурентноспроможного вчителя початкових класів».
4)Міжнародна науково-практична конференція «ГЕНІАЛЬНІСТЬ І ОБДАРОВАНІСТЬ:ПЕРСПЕКТИВИ ТВОРЧОСТІ В СИТУАЦІЇ ІНФОРМАЦІЙНОГО СВІТУ» Тема: « РОЗВИТОК ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОЇ ОБДАРОВАНОСТІ НА УРОКАХ ПРИРОДНИЧИХ ДИСЦИПЛІН». : ( 23 жовтня 2019 року, м. Київ)
5)Всеукраїнська науково-практична конференція «ІННОВАЦІЙНІ РІШЕННЯ У ПОЧАТКОВІЙ ОСВІТІ: ДОСВІД ВПРОВАДЖЕННЯ КОНЦЕПЦІЇ НУШ» Тема:« РОЗВИТОК КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ ШКОЛЯРІВ НА УРОКАХ ПРИРОДНИЧИХ ДИСЦИПЛІН НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ». (27-28 листопада 2019 року. Полтава )
6)Всеукраїнська науково-практична конференція «ІННОВАЦІЙНІ РІШЕННЯ У ПОЧАТКОВІЙ ОСВІТІ: ДОСВІД ВПРОВАДЖЕННЯ КОНЦЕПЦІЇ НУШ». Тема: «ПРОБЛЕМИ ВИКОРИСТАННЯ ІННОВАЦІЙНИХ ІНСТРУМЕНТІВ НАВЧАННЯ В НОВІЙ УКРАЇНСЬКІЙ МАЛОЧИСЕЛЬНІЙ ШКОЛІ» (27-28 листопада 2019 року. Полтава ).
7)Свідоцтво №В99-259678 участі у вебінарі на тему: «Застосування інноваційних технологій для формування ключових компетентностей на уроках природничого циклу» (тривалість 2 академічні години) https / /naurok.com.ua/webinar//link/99.
8)Сертифікат участі у роботі науково-практичної конференції «Теоретико-прикладні аспекти сучас-ної педагогічної науки і освіти: європейський вектор» (21 червня 2019 р., м. Івано-Франківськ ).
9)CERTIFICATE NO 119-021 ThisistocertifythatparticipatedactivelyinInternationalacienttficconference «UNIVERSUM N VIII» (jan24.2019.Raleingh,USA) with u paper «НЕСТАНДАРТНІ ФОРМИ РОБОТИ НА УРОКАХ ПРИРОДОЗНАВСТВА»
10)CERTIFICATE ofparticipationThisdocumentcertifiesthat XVII INTERNATIONAL FREIK CONFERENCE ON PHYSICS AND TECHNOLOGY OF THIN FILMS AND NANOSYSTEMS ISPTTFN- XVII Yaremche,Ukraine,May 20-25,2019.
11)Свідоцтво № К6-259678 участі у конференції : « Інтерактивні інструменти, технології та методи в освіті». (10 академічних годин) (14.04.2019р.) https // naurok.com.ua /conference / link/6
12)Свідоцтво № К7-259678 участі у конференції : «Нова українська школа: досвід і перспективи». (10 академічних годин) (18.05.2019р.) https // naurok.com.ua /conference / link/7 13) Сертифікат участі Тренінг-марафону «НАВЧАННЯ-ЯКІСТЬ-МОНІТОРИНГ»(18-20 листопада 2019р.,м.Київ,Україна).
Назва гуртка: “Природа і ми”, “Ознайомлення з рослинним і тваринним світом своєї місцевості”.
Навчально-методичні розробки викладача:
- “Основи природознавства” – навчально-методичний посібник для студентів спеціальності “Початкова освіта” першого курсу.
- “Методика навчання освітньої галузі “Природознавство” в початковій школі” – навчально-методичний посібник для студентів спеціальності “Початкова освіта” третього курсу.
- Викладач постійно вдосконалює методичні рекомендації щодо вивчення студентами різних тем з методики навчання освітньої галузі “Природознавство” та “Основ природознавства”
Тел: 57-00-10
Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника