Другий тур Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт зі спеціальності «Початкова освіта» відбувся 15 квітня на базі Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського. Цьогоріч на конкурс від закладів вищої освіти України надійшло 72 студентські наукові роботи. З-поміж них члени галузевої конкурсної комісії відібрали 18 кращих робіт, автори яких були рекомендовані до участі у фінальному етапі – підсумковій конференції у форматі онлайн-захисту.
У фінальному етапі взяли участь, зокрема, і студентки 4 курсу Педагогічного факультету Прикарпатського університету Анна Хайнус та Наталія Федора.
За результатами конкурсу наші студентки стали призерками. Анна Хайнус – нагороджена Дипломом ІІ ступеня (Наукова керівниця – Олена Будник, доктор педагогічних наук, професорка). Наталія Федора – нагороджена Дипломом ІІІ ступеня.
Наукове дослідження та тему «Формування критичного мислення молодших школярів на уроках літературного читання засобами цифрових технологій» Наталія Федора здійснювала під керівництвом докторки філологічних наук, доцентки, професорки кафедри фахових методик і технологій початкової освіти Тетяни Качак.
У своїй роботі Наталя Федора висвітлила теоретичні засади та проаналізувала методику розвитку критичного мислення молодших школярів на уроках літературного читання; класифікувала інноваційні цифрові інструменти, ефективні в умовах дистанційного навчання. Студентка презентувала апробовану в Івано-Франківському ліцеї № 1 експериментальну модель розвитку критичного мислення молодших школярів, структура якої складається з етапів «дистанційного уроку» та підібраних методів, стратегій, завдань і вправ до кожного етапу із конкретними вказівками, які цифрові інструменти доцільно при цьому використати.
На конкурс також була подана робота студентки 4 курсу Марії Орищук на тему «Розвиток творчого потенціалу молодших школярів на уроках літературного читання». Як відзначає Тетяна Качак, «наукові дослідження Наталії Федори та Марії Орищук цікаві й самостійні, цінні результатами апробації експериментальних моделей розвитку критичного мислення й творчого потенціалу молодших школярів, варті впровадження у шкільну практику. Важливо, що з-поміж 72 студентських робіт, надісланих на ІІ тур Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт зі спеціальності «Початкова освіта», обидві – у першій двадцятці. Як наукова керівниця хочу відзначити працьовитість, наполегливість, відповідальність та креативність студенток. Незважаючи на те, що вчаться лише на 4 курсі, дівчата мають опубліковані статті, десяток сертифікатів про пройдені курси на платформах «EdEra», «Coursera», «Prometheus». Їхні доповіді, як і виступ моєї магістрантки Ірини Стрельченко, визначено кращими на підсекції літературної освіти (секції кафедри фахових методик і технологій початкової освіти) Звітної наукової конференції викладачів, докторантів, аспірантів та студентів Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника за 2020 р.».
Вітаємо призерок та наукових керівниць!