доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри фахових методик і технологій початкової освіти
SCOPUS https://www.scopus.com/authid/detail.uri?authorId=57218597026 WED OF SCIENCE https://www.webofscience.com/wos/author/record/2406225,24372804 GOOGLE SCHOLAR https://scholar.google.com.ua/citations?user=Y5jTdwYAAAAJ&hl=uk |
З 1977 – 1981рр. навчалася у Київському державному педагогічному інституті ім. О.М. Горького заспеціальністю – педагогіка і психологія (дошкільна), кваліфікація – викладач дошкільної педагогіки і психології, методист по дошкільному вихованню.
У 2003р. здобула другу вищу освіту за спеціальністю «українська мова та література» у Прикарпатському університеті ім. Василя Стефаника.
1981 – 1990 рр. – працювала у дошкільних закладах м. Івано-Франківська на посадах методиста з дошкільного виховання та завідувача дошкільним закладом освіти.
1990 – 2007 рр. – на посаді асистента, а далі доцента кафедри теорії та методики дошкільної освіти.
2007 – 2016 рр. – завідувач кафедри математичних і природничих дисциплін початкової освіти.
З 2016 р. – завідувач кафедри фахових методик і технологій початкової освіти.
У 1995 році присуджено наукову ступінь кандидата педагогічних наук (спеціальність 13.00.02 – теорія і методика навчання (українська мова)).Тема: «Методика розвитку мовлення дітей старшого дошкільного віку за текстами українських народних ігор»
У 1997 році присвоєно звання доцента кафедри дошкільного виховання і охорони здоров’я дітей.
У 2006 році присуджено наукову ступінь доктора педагогічних наук (спеціальність 13.00.02 – теорія і методика навчання (українська мова)) Тема: «Теорія і практика розвитку зв’язного мовлення дітей дошкільного віку в мовленнєво-ігровій діяльності»,
У 2008 році присвоєно вчене звання професора кафедри математичних та природничих дисциплін початкової освіти.
Підготувала 10 кандидатів наук
Член вченої ради університету, член спеціалізованої вченої ради Державного закладу “Південно укранський національний педагогічний університет ім. К.Д. Ушинського”.
Член редакційної ради науково-педагогічного журналу «Освітні обрії»; наукового віснику «Педагогічні науки» Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського; «Educational Sciences. Interdisciplinary Studies», «Biblioteka Gerontologii Spolecznej. Polishsocial gerontology journal» (Краків). Член ради рецензентів журналу:„Nauki o Wychowaniu. StudiaInterdyscyplinarne” (Лодзь).
Експерт з акредитації освітніх програм Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти.
Керівник науково-дослідної теми «Підготовка майбутніх фахівців в умовах формування загальноєвропейського освітнього простору» (державний реєстраційний номер 0110U008158).
Нагороди та відзнаки
Подяка Міністерства освіти і науки України (2018р.). Грамота Івано-Франківської обласної державної адміністрації (2017 р.), Грамота головного управління освіти і науки Івано-Франківської обласної державної адміністрації (2012р.). Грамота головного управління освіти і науки Івано-Франківської обласної державної адміністрації (2010р.). Грамоти ректорів Прикарпатського національного університету ім. Василя Стефаника (2000, 2010, 2015 рр.).
Підвищення кваліфікації, стажування
Трьох місячне стажування у Педагогічному Університет ім. Комісії Національної Освіти у Кракові (Польща).Тема: «Вивчення досвіду європейської системи педагогічної освіти», Сертифікат від 14. 04. 2017.
Сертифікати: 1. Майстра-тренера з освіти для демократичного громадянства та освіти з прав людини і розвитку громадянських компетентностей (швейцарсько-український освітній проект, 2018 р.).
2. ERASMUS+Programme, CBHEAction “MoPED: ModernizationofPedagogicalHigherEducationbyInnovativeTeachingInstruments” (Участь у майстер-класах експертів ЄС: Estella Dauksiene “Toolsand activities for international ization at home viavirtual mobility” and Koen Veermans “Games and simulations in STEM education”, 2018 р.).
3. ERASMUS+Programme, CBHE Action“MoPED: Modernization of Pedagogical Higher Education by Innovative Teaching Instruments” Project No. 586098-EPP-1-UA-EPPKA2-CBHE-JP, 2019 р.).
4. «Додатки Google в освітній діяльності» за підтримки Академії цифрового розвитку, ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника», Департаменту освіти, науки та молодіжної політики Івано-Франківської області державної адміністрації, Департаменту освіти та науки Івано-Франківської міської ради спільно з Google Україна (м. Івано-Франківськ, 2019) та інші.
Сфера наукових інтересів
проблеми виховання і навчання дітей дошкільного віку та молодшого шкільного віку, підготовки педагогічних кадрів.
Є автором 190 наукових публікацій з різних аспектів початкової, дошкільної та вищої освіти серед яких: 13 монографій, 14 статей у закордонних виданнях, 12 навчальних посібників, 17 методичних рекомендації, 8 навчальних програми для студентів закладів вищої освіти.
Монографії та посібники.
1.Вплив української народної гри на розвиток мовлення дітей Актуальні проблеми українського національного дошкілля /Колективна монографія за ред. М.Г. Стельмаховича. – Івано-Франківськ, 1995, С.212-232.
2. Мовленнєво-ігрова діяльність дітей дошкільного віку Монографія./ Н.І.Луцан,– Одеса: ПНЦ АПН України – СВД М.П. Черкасов, 2005. – 319с.
3. Розвиток мовлення дітей засобами народних ігор Монографія/ Н.І.Луцан,–Одеса: СВД М. П. Черкасов, 2007. – 255с.
4.Луцан Н.І.Розвиток мовлення дітей в ігровій діяльності. Навчальний посібник. Івано-Франківськ: ВДВ ЦІТ, 2008. – 168 с.
5. Наукова школа академіка Алли Богуш. Монографія /Упорядник і заг.ред. А.М.Богуш. – К.: Видавничий дім “Слово”, 2009.,автор. С.77-85. С.229-234.
6.Луцан Н.І.Декоративно-прикладне мистецтво та основи дизайну. Навчальний посібник. 2-е видання. – К.:Видавничий Дім «Слово», 2010. – 172с.Гриф МОН України.
7. Луцан Н.І. «Людина і світ» в інноваційних педагогічних технологіях. Навчальний посібник.-К.: Видавничий Дім «Слово», 2012. – 184с. Гриф МОН України.
8. Луцан Н.І.Мовленнєво-ігрова діяльність дошкільників: мовленнєві ігри. Ситуації, вправи. Видання друге, доповнене. Навчальний посібник/А.М.Богуш, Н.І.Луцан // – К.:Видавничий Дім «Слово», 2012. – 304с. Гриф МОН України.
9. Розвиток особистості дитини дошкільного віку в різних видах діяльності: монографія/ А.М.Богуш, Н.Г.Грама, Н.І.Луцан та ін. – Одеса: вид. Букаєв В.В, 2013. – 236 с.
10. Компетентнісний підхід у сучасній початковій освіті: досвід і перспективи //колективна монографія за ред. Луцан Н.І. – Івано-Франківськ, 2015. – 256 с.
11. Формування готовності студентів до збагачення словника народознавчою лексикою шестирічних учнів:монографія/ Н.І.Луцан, А.В.Жаровська. – Івано-Франківськ, «НАІР», – 2015. – 286 с.
12.Підготовка дітей старшого дошкільного віку із зоровим відхиленням до навчання у школі. Монографія/Н.І.Луцан, В.М.Вертугіна. – Івано-Франківськ, «НАІР», – 2016. – 246 с.
13. Методика викладання природознавства в початковій школі: навчальний посібник/ Укладач Н.І.Луцан. – 3-е вид.переоб. і доп. – Івано-Франківськ.: НАІР, 2016. – 192 с.
14.Формування мовленнєвої культури учнів на уроках літературного читання в початковій школі.Монографія/Н.І.Луцан, С.В.Вербещук. – Івано-Франківськ, «НАІР», – 2018. – 240 с.
15.Формування готовності майбутніх фахівців дошкільної освіти до творчої самореалізації у професійній діяльності.Монографія/Н.І.Луцан, В.В. Любива. – Івано-Франківськ, «НАІР», – 2019. – 280 с.
Статті 2012-2019 р.р.
1. Луцан Н.І. Формування екологічної компетентності у майбутніх вихователів ДНЗ /Н.І. Луцан//Науковий вісник Миколаївського державного університету: Збірник наукових праць. – Педагогічні науки. –Випуск 1.39. – Миколаїв: МДУ, 2012. – С.170-173.
2.Луцан Н.І. Проблема полікультурного виховання в молодшому шкільному віці/Н.І.Луцан//Науковий вісник Чернівецького університету: Зб. наук. пр. – Випуск 642. Педагогіка та психологія – 2012. – С.77-84.
3.Луцан Н.І. Формування готовності майбутнього вчителя початкових класів до викладання інтегрованого курсу «Я і Україна»./Н.І. Луцан//Науковий вісник Волинського національного університету ім. Л. Українки: Збірник наукових праць. – Педагогічні науки. – Випуск 14(239), 2012. – С.12-16.
4. Луцан Н.І. Підготовка майбутніх фахівців початкової освіти до роботи з дітьми перед шкільного віку/Н.І.Луцан//НауковийвісникМиколаївськогодержавногоуніверситету: Збірник наукових праць. – Педагогічні науки. – Випуск 1.37. – Миколаїв: МДУ, 2012. – С.251-254.
5. ЛуцанН.І.Формування креативності в процесі професійної підготовки майбутніх учителів початкової школи /Н.І.Луцан//Обрії. Науково-педагогічний журнал. №1(34) – 2012. – С.4-5.
6. Луцан Н.І. Методика збагачення мовлення молодших школярів етнокультурознавчою лексикою на міжпредметній основі/Н.І.Луцан, Г.М.Максимчук// Науковий вісник Південноукраїнського державного педагогічного університету ім. К.Д. Ушинського: Зб. наук. пр.– Випуск 7-8, 2012. – С.110-115.
7. Луцан Н.І. Концептуальні засади навчання професійно-зорієнтованого українського діалогічного мовлення іноземних студентів/Н. І. Луцан, Г.Я. Іванишин //Науковий вісник Південноукраїнського державного педагогічного університету ім. К.Д. Ушинського: Зб. наук. праць – Випуск 7-8, 2012. – С. 217-222.
8. Луцан Н.І. Методика розвитку умінь будувати висловлювання різних типів у процесі конструктивно-художньої діяльності учнів початкової школи/ Н.І. Луцан, Ю.М. Кінаш//Науковий вісник Чернівецького університету: Зб. наук. пр. – Випуск 637. Педагогіка та психологія – 2012. – С.111-117.
9. Луцан Н.І. Особливості підготовки майбутніх вчителів початкових класів до роботи з дітьми передшкільного віку. /Н.І. Луцан//Науковий часопис НПУ ім. Драгоманова. Серія 17. Теорія і практика навчання та виховання. – Вип.23: збірник наукових праць. – К, 2013. – С.79-83.
10. Луцан Н.І. Впровадження інноваційних технологій в освіту Прикарпаття/ Н.І.Луцан// Гірська школа Українських Карпат. Науково-методичний журнал. №8-9, Івано-Франківськ, 2013. – С. 249-251.
11. Луцан Н.І. Підготовка вчителя початкових класів до застосування інтерактивних технологій навчання / Н.І.Луцан// НауковийвісникМиколаївськогодержавногоуніверситету: Збірник наукових праць. – Педагогічні науки. – Випуск 1.41.(93), Т.1.– Миколаїв: МДУ, 2013. – С.134-137.
12. Луцан Н.І. Творчість як важлива умова успішності майбутнього вчителя початкових класів/Н.І. Луцан//Науковий вісник Миколаївськогодержавногоуніверситету: Збірник наукових праць. – Педагогічні науки. – Випуск 1.39. – Миколаїв: МДУ, 2013. – С.170-173.
13. Lutsan N. Features of the Training of Primary School Teachers to Work in a Multicultural Environment / N.Lutsan //Current Issues in Some Disciplines// INTERNATIONAL RESEARCH INSTITUTE s.r.o. Odborarov 1320/46. Komarno. Slovakia. 2013. – S. 96–100.
http://www.irisro.org/inter2013angol/index.html
14.Lutsan N. The Problem of Training of Primary School Specialists in the System of Multicultural Education/ N.Lutsan //Questions and Perspectives in Education // INTERNATIONAL RESEARCH INSTITUTE s.r.o. Odborarov 1320/46. Komarno. Slovakia . 2013. – С. 42–43.
15. Lutsan N. Ksztattowanie mobilnosci zawodowej nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej/N.Lutsan// Interdyscyplinosc pedagiki I jej subdyscypliny – Wydawnictwo Naukowr Instytutu Technologii Eksploatacji – PIB– ISBN 978-83-7789-217-6, Radom – 2013. – S. 609-614.
16. Lutsan N. The role of women in Ukrainian society/ N.Lutsan //Womenindifferentglobalcontexts.| Culture-Gender-Violence.- ISBN 978-83-7850-685-0 – Cracow, 2014.S. – 51-57.
17. LutsanN. Пенсионеры в Украине: социальная помощь для пожилых людей / N.Lutsan //Social Policy and Models of Services for the Elderly International Perspective.|Biblioteka Gerontologii Spolecznej EXLIBRIS, 2(10) |2015. /ISBN 978-83-941568-4-8, ISSN 2450-0232/- Cracow, 2015. – S.- 145-155.
18. Луцан Н.І. Педагогічні умови формування професійної мобільності вихователя дошкільного закладу/Н.І.Луцан//Науковий вісник Миколаївського державного університету: Збірник наукових праць. – Педагогічні науки. –Випуск 1.45.(106). – Миколаїв: МДУ, 2014. – С.87-89.
19.Lutsan N. Training of Primary School Teachers to Professional Mobility in Mountainous Region Conditions / N.Lutsan // Journal of VasylStefanykPrecarpathian National University Ivano-Frankivsk. 2014 S. 148-153.
20.ЛуцанН.І.Розвиток зв’язного мовлення дошкільника в мовленнєво-ігровій діяльності: лінгводидактичний аспект/Н.І.Луцан//Наука і освіта. – Одеса, – №10|СXXVII, 2014. – С.119-123.
21. Луцан Н.І. Використання мовленнєво-ігрової діяльності в процесі формування зв’язного мовлення дошкільника: лінгводидактичний аспект/Н.І.Луцан// Наука і освіта. – Одеса, – №5|СІ, 2014. – С.13-15.
22. Луцан Н.І. Підготовка майбутніх фахівців дошкільної освіти до роботи з дітьми передшкільного віку/Н.І. Луцан //Zbiorraportownaukowych.|Problemymiejscowegonowoczesneprzedszkoleiszkolnicwawyzszego – Warszawa. , 2014. – s. 115-116.
23.LutsanN. Мовленнєвий розвиток учнів початкової школи в умовах полікультурного середовища/ N.Lutsan, S.B.Kopelyuk// ScientificJournal «ScienceRise». – м. Харків, 2015. – №6/1(11). – С. 73-75.
24. LutsanN. Інтернет-ресурси як засіб формування аудитивних умінь української мови у іноземних слухачів підготовчого відділення /N.Lutsan, O.Fedorova// ScientificJournal «ScienceRise». – м. Харків, 2015. – № 6 (1). – С. 71-73.
25. Луцан Н.І. Мовленнєвий розвиток дитини в контексті багатовимірності освітнього середовища / Н.І. Луцан//НауковийвісникМиколаївськогодержавногоуніверситету: Збірник наукових праць. – Педагогічні науки. –№ 2 (49), травень 2015. – Миколаїв: МДУ, 2015. – С.118 -122.
26. Луцан Н.І. Підготовка вчителів початкових класів до професійної мобільності в умовах гірського регіону./ Н.І. Луцан//Гірська школа Українських Карпат. Науково-методичний журнал. №12-13, Івано-Франківськ, 2015. – С. 193-196.
27. Lutsan N. Modern Educational Technologies in Ukrainian High School. Edukacja – Technika – Informatyka |Halyna Mykhaylishyn, Nadiia Lutsan, Oksana Kondur|, Kwartalnik Naukowy nr 4(14)2015, ISSN 2080-9069, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego Rzeszow 2015. – S.-74-80.
28. Луцан Н.І. Пенсионеры в Украине: социальная помощь для пожилых людей. Social Policy and Models of Services for the Elderly International Perspective.|BibliotekaGerontologiiSpolecznejEXLIBRIS, 2(10) |2015. /ISBN 978-83-941568-4-8, ISSN 2450-0232/- Cracow, 2015. – S.- 145-155.
29. LutsanN.Przygotowanie nauczyciela do fachowejmobilnosci w warunkach transformacjiwyksztafcenia podstawowego/ N.Lutsan // «Nauka. Oswiata. Prawo. Zarzadzanie». KELM, Lodz, – 2016 wrzesien – № 3 (15). – S. – 142-148.
30. LutsanN.Needs and development opportunities of pensioners in Ukraine / N.Lutsan // Activeandhealthy ageing |BibliotekaGerontologiiSpolecznejEXLIBRIS, 1(13) |2017. / ISSN 2450-0232/- Cracow, 2017. – S.- 85-93.
31.LutsanN.Przygotowanie nauczyciela kształcenia podstawowego do wykorzystania innowacyjnych technologii pedagogicznych w warunkah transformacji / N.Lutsan // Debata Edukacyjna/ Rocznik nr 9, 2016-2017. /ISNN 1895-2763, DIO 10.24917/18952763.9/ – Kraków, 2017. – S. – 86-92.
32. Луцан Н.І. Наукові підходи до організації навчання дітей з особливими освітніми проблемами/ Н.І. Луцан // Науковий вісник Миколаївського державного університету: Збірник наукових праць. – Педагогічні науки. –№ 1 (64), лютий 2019. – Миколаїв: МДУ, 2019. – С.152 -157.
33. LutsanN.MATHEMATICAL MODELS OF FORMATION AND FUNCTIONING OF TEAMS OF SOFTWARE SYSTEMS DEVELOPERS /Pasyeka M.,Dronyuk I., Pasyeka N., Sheketa V., Lutsan N., Kondur O. // The Third International Conference on Computer Science, Engineering and Education Applications (ICCSEEA2020).– 21-22 January 2020, Kiev, Ukraine.– P.36-46.
1.Методологія та організація наукових досліджень
2. Європейська освіта
3. Ознайомлення дітей з довкіллям та розвиток рідного мовлення
4. МНОГ “Природознавство”
Тел: 57-00-10
Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника