НАУКОВО-МЕТОДИЧНА РОБОТА

ДИСЦИПЛІНИ ВІЛЬНОГО ВИБОРУ СТУДЕНТА

Спеціальність Початкова освіта
спеціалізація
 
БАКАЛАВРИ
Назва вибірко-вого блоку дисциплін у навч.плані К-сть кредитів Форма

контролю

Навчальна дисципліна Анотація дисципліни Викладач
Дисципліни вільного вибору студента 3 залік Основи хореографії з методикою навчання Знати:

– основи хореографії та образну природу танцю;

– виразнізасобитанцювальногомистецтва (рух, малюнок, музика, костюм);

– видихореографічногомистецтва (народний, бальний, класичний),

– танцювальнітермінології (назви рухів, танців, позицій ніг та рук).

Уміти:

-оперувати хореографічною термінологією, розповідати про зміст хороводів, сюжетних та побутових танців, здійснювати образні порівняння одного руху з іншим.

проф. Коваль П.М.
3 залік Методика хореографічноїроботи в ПШ

 

Знати:

-різнівидихореографічногомистецтва (класичний, народний, бальний, сучасний) та танцювальні жанри (хоровод, гопак, гуцулка, коломийка, полька, вальс);

-щотанецьскладається з рухів та будується на рисунках;

-щоіснуєчоловіча тажіночатанцювальна лексика;

-щокожен народ має свою танцювальну культуру, володієінформацією про регіональніособливостіукраїнськоготанцю та танцювальну культуру свогорегіону).

Уміти:

-застосовувати хореографічну термінологію (назви позицій, рухів, танців), розрізняти хореографічні напрямки (класичний, народний, сучасний, історико-побутовий, бальний) та танці за національністю (російський, український та ін.);

-порівнюватирухикласичного та народноготанцю;

проф. Коваль П.М.
Дисципліни вільного вибору студента 3 залік Інноваційні концепції музичного виховання учнів початкової школи Знати:

– досвід впровадження інтерактивних методів і прийомів музичного виховання молодших школярів;

– зміст та вимогипрограми з музичноговиховання для учнів 1-4 класів;

– особливості, зміст і завданнявидівмузичноїдіяльності: слуханнямузики, співу, музично-ритмічнихрухів, гри на дитячихмузичнихінструментах;

– засоби використаннямузики в позакласнихвиховних заходах;

– зміст і структуру уроківмузичногомистецтва.

Уміти:

– творчопідходити до організаціївиховноїпозакласноїроботи в початковійшколі;

– готувати і проводитивиховні заходи із застосуванняммузичногомистецтва та інноваційнихпідходів;

– використовуватипровідніположенняметодичної науки для побудовиефективногопроцесумузичноговиховання й розвиткудітеймолодшогошкільноговіку.

доц. Барило С.Б.
Дисципліни вільного вибору студента 3 залік Розвиток творчих здібностей молодших школярі Знати:

– зміст та вимоги шкільної програми щодо навчання та розвитку творчої гармонійної особистості;

– особливостіструктури і сутностітворчоїособистості в процесідіяльності, формуваннятворчихздібностей у процесікреативноїдіяльності.

Уміти:

– використовуватипровідніположенняметодичної науки для побудовиефективногопроцесунавчання та творчо-креативного розвитку учнів 1-4 класів;

– моделювати структуру занять наосновіврахуванняособливостейдидактичної та методичноїкласифікацій; добирати систему вправ, володіти методикою їхвиконання.

доц. Бай І.Б.
Дисципліни вільного вибору студента 3 залік Формування лексико-народознавчої компетентності майбутніх вчителів початкової школи Знати:галузі лексико-народознавчих досліджень, наукові праці  провідних вітчизняних і зарубіжних вчених щодо їх розвитку та вдосконалення;семантику народознавчих слів української мови; тематичні групи народознавчої лексики, слова-символи, слова українського мовного етикету.

Уміти:

коректно вживати термін «народознавча лексика»;

– ефективно і гнучко використовувати народознавчу лексику в різноманітних ситуаціях соціального,навчального та професійного спілкування;

– використовувати на практиці найбільш поширені фразеологічні одиниці, прислів’я та приказки української народної культури;

– застосовувати основні методи дослідження лексико-народознавчих явищ.

 

доц. Струк А.В.
Дисципліни вільного вибору студента 3 залік Методика розв’язування задач з логічним навантаженням  Знати:

– типи основних задач з логічним навантаженням;

– класифікацію задач  за певним типом різноманітності;

– особливості методики роботи із задачами підвищеної складності.

Уміти:

– застосовувати різні підходи до вирішення завдань з логічним навантаженням;

– здійснити необхідну ілюстрацію до задач з логічним навантаженням.

 

доц. Романишин Р.Я.
Дисципліни вільного вибору студента  

3

 

залік

Нетипові методи розв’язування математичних задач Знати:

– методирозв’язуванняматематичних задач, які не передбаченіпрограмою з математики для початковоїшколи.

 

Уміти:

-здійснюватирозв’язуванняматематичних задач, використовуючинетиповіметоди;

-застосовувати нетипові методи розв’язування математичних задач до завдань олімпіадного рівня.

доц. Романишин Р.Я.
Дисципліни вільного вибору студента 3 залік Практикум з методики математики Знати:

– методику роботи з темами, яківизначені в освітнійгалузі «Математика» як додаткові.

Уміти:

-застосовувати раціональні прийоми обчислень усного множення і ділення (на 5, 50, 500; 25, 250, 2500; 11, 101, 1001; 9, 99, 999);

-розв’язуватирівняння, в яких один ізкомпонентівдії є виразомзізмінною;

-використовуватиалгебраїчний метод розв’язуваннясюжетнихскладених задач;

-розв’язуватинерівностізізмінною;

-додавати та віднімати складені іменовані числа, подані в одиницях часу; множити і ділити іменовані числа, подані в одиницях вимірювання довжини й маси, на двоцифрове число.);

 

доц. Кондур О.С.
3 залік Основи формування комунікативної компетентності молодшого школяра Знати:

–          складові комунікативної компетентності: мовну, мовленнєву і соціокультурну;засобиформування культури усного та писем­ного мовлення в процесі  вільного спілкування та самовираження;-умови   розвитку комунікативно-мовленнєвих здібностей учнів;

–          основи  роботи над правильною вимовою, чіткістю і виразністю усного мовлення, над його культурою та збагаченням словника молодшого школяра.

   Уміти:

–          формувати словниковий запас молодшого школяра, використовуючи засоби його активізації;

–          застосовувати систему завданьдля ефективного розвитку комунікативної компетентності учнів; розвивати діа­логічне мовлення учнів;

–           удо­сконалювати  вміння молодших школярів  користуватися мовними засобами.

–          застосовувати техноло­гії «створення ситуації успіху», «розвитку критичного мислення» та ін.

доц. Максименко Н.Б.
Дисципліни вільного вибору студента 3 залік Формування міжпредметної естетичної компетентностіучнів засобами мистецтва Знати:

–          досвід впровадження міжпредметної інтеграції,  методів і прийомів музичного виховання молодших школярів;

–          шляхи олодіння школярами культурним досвідом в усьому його різноманітті.

 Уміти:

проводити інтегровані уроки з використанням засобів мистецтва;

– застосовувати засоби ітехнології інтеркультурної взаємодії;

– аналізувати і оцінювати найважливіші досягнення  національної. Європейської культури та зразків мистецтва.

 

проф. Качмар О.В.
Дисципліни вільного вибору студента 3 залік Особливості проведення уроків у малокомплектній школі Знати:

– особливості проектування уроків в класі-комплекті початкової школи за компетентнісним підходом та відповідно до вимог сучасних концепцій початкової освіти;

– сучасні уявлення про сутність ключових та предметних компетенцій.

Уміти:

аналізувати державні документи,які відображають зміст освіти та специфіку навчально–виховного процесу в мало-комплектній початковій школі;

-використовувати кращі надбання педагогічного досвіду в організації навчально-виховної діяльності початкової сільської малокомплектної школи;

доц. Височан Л.М.
МАГІСТРИ
3 залік Інноваційні підходи до організації трудового навчання в початковій школі Знати: сутності інноваційних підходів до вирішення завдань початкового трудового навчання школярів; спеціальних теоретико-методичних аспектів проблеми розвитку молодших школярів засобами освітньої галузі «Технологія»; шляхів вирішення проблеми інтеграції змісту освіти у початковій школі завдяки використанню можливостей освітньої галузі «Технологія»;

Уміти:

-розробляти навчально-методичне забезпечення навчально-виховного процесу з трудового навчання;

– розвивати творчі здібності молодших школярів, організовувати їх індивідуальну та групову творчу проектну діяльність;

-впроваджувати різноманітні форми організації спільної діяльності молодших школярів у навчально-виховній роботі з праці.

доц. Бабельська Л.В.
Дисципліни вільного вибору студента 3 залік Професійна мобільність в освіті Знати:

-структурні компоненти мобільності фахівця;

-етапи формування професійної мобільності; концептуальних підходів до підготовки вчителя сучасної національної школи; технологій саморозвитку, успішності професійної діяльності.

Уміти:

володіти системою узагальнених професійних прийомів, ефективно їх застосовувати;

– приймати рішення і відповідати за них;

– уміти обирати ефективні технології навчання та виховання учнів.

 

проф. Луцан Н.І.
3 залік Формування обчислювальної компетенції майбутнього вчителя початкової школи  Знати:

– психолого-педагогічні засади формування обчислювальної компетентності;

– методичні засади формування обчислювальної компетентності;

– методики формування поняття числа таобчислювальної навички;

– прийоми обчислення та їх класифікації.

 Уміти:

– реалізовувати ідеї компетентнісного підходу до формування обчислювальної компетентності;

– правильно вживати математичні терміни: «спосіб обчислення» та «прийом обчислення»;

– встановлювати взаємозв’язк у тріаді понять «обчислювальні компетенції», «обчислювальні навички», «обчислювальна компетентність».

доц. Романишин Р.Я