ДИСЦИПЛІНИ ВІЛЬНОГО ВИБОРУ СТУДЕНТА
Спеціальність | Початкова освіта | ||||||||||
спеціалізація | |||||||||||
БАКАЛАВРИ | |||||||||||
Назва вибірко-вого блоку дисциплін у навч.плані | К-сть кредитів | Форма
контролю |
Навчальна дисципліна | Анотація дисципліни | Викладач | ||||||
Дисципліни вільного вибору студента | 3 | залік | Основи хореографії з методикою навчання | Знати:
– основи хореографії та образну природу танцю; – виразнізасобитанцювальногомистецтва (рух, малюнок, музика, костюм); – видихореографічногомистецтва (народний, бальний, класичний), – танцювальнітермінології (назви рухів, танців, позицій ніг та рук). Уміти: -оперувати хореографічною термінологією, розповідати про зміст хороводів, сюжетних та побутових танців, здійснювати образні порівняння одного руху з іншим. |
проф. Коваль П.М. | ||||||
3 | залік | Методика хореографічноїроботи в ПШ
|
Знати:
-різнівидихореографічногомистецтва (класичний, народний, бальний, сучасний) та танцювальні жанри (хоровод, гопак, гуцулка, коломийка, полька, вальс); -щотанецьскладається з рухів та будується на рисунках; -щоіснуєчоловіча тажіночатанцювальна лексика; -щокожен народ має свою танцювальну культуру, володієінформацією про регіональніособливостіукраїнськоготанцю та танцювальну культуру свогорегіону). Уміти: -застосовувати хореографічну термінологію (назви позицій, рухів, танців), розрізняти хореографічні напрямки (класичний, народний, сучасний, історико-побутовий, бальний) та танці за національністю (російський, український та ін.); -порівнюватирухикласичного та народноготанцю; |
проф. Коваль П.М. | |||||||
Дисципліни вільного вибору студента | 3 | залік | Інноваційні концепції музичного виховання учнів початкової школи | Знати:
– досвід впровадження інтерактивних методів і прийомів музичного виховання молодших школярів; – зміст та вимогипрограми з музичноговиховання для учнів 1-4 класів; – особливості, зміст і завданнявидівмузичноїдіяльності: слуханнямузики, співу, музично-ритмічнихрухів, гри на дитячихмузичнихінструментах; – засоби використаннямузики в позакласнихвиховних заходах; – зміст і структуру уроківмузичногомистецтва. Уміти: – творчопідходити до організаціївиховноїпозакласноїроботи в початковійшколі; – готувати і проводитивиховні заходи із застосуванняммузичногомистецтва та інноваційнихпідходів; – використовуватипровідніположенняметодичної науки для побудовиефективногопроцесумузичноговиховання й розвиткудітеймолодшогошкільноговіку. |
доц. Барило С.Б. | ||||||
Дисципліни вільного вибору студента | 3 | залік | Розвиток творчих здібностей молодших школярі | Знати:
– зміст та вимоги шкільної програми щодо навчання та розвитку творчої гармонійної особистості; – особливостіструктури і сутностітворчоїособистості в процесідіяльності, формуваннятворчихздібностей у процесікреативноїдіяльності. Уміти: – використовуватипровідніположенняметодичної науки для побудовиефективногопроцесунавчання та творчо-креативного розвитку учнів 1-4 класів; – моделювати структуру занять наосновіврахуванняособливостейдидактичної та методичноїкласифікацій; добирати систему вправ, володіти методикою їхвиконання. |
доц. Бай І.Б. | ||||||
Дисципліни вільного вибору студента | 3 | залік | Формування лексико-народознавчої компетентності майбутніх вчителів початкової школи | Знати:галузі лексико-народознавчих досліджень, наукові праці провідних вітчизняних і зарубіжних вчених щодо їх розвитку та вдосконалення;семантику народознавчих слів української мови; тематичні групи народознавчої лексики, слова-символи, слова українського мовного етикету.
Уміти: – коректно вживати термін «народознавча лексика»; – ефективно і гнучко використовувати народознавчу лексику в різноманітних ситуаціях соціального,навчального та професійного спілкування; – використовувати на практиці найбільш поширені фразеологічні одиниці, прислів’я та приказки української народної культури; – застосовувати основні методи дослідження лексико-народознавчих явищ.
|
доц. Струк А.В. | ||||||
Дисципліни вільного вибору студента | 3 | залік | Методика розв’язування задач з логічним навантаженням | Знати:
– типи основних задач з логічним навантаженням; – класифікацію задач за певним типом різноманітності; – особливості методики роботи із задачами підвищеної складності. Уміти: – застосовувати різні підходи до вирішення завдань з логічним навантаженням; – здійснити необхідну ілюстрацію до задач з логічним навантаженням.
|
доц. Романишин Р.Я. | ||||||
Дисципліни вільного вибору студента |
3 |
залік |
Нетипові методи розв’язування математичних задач | Знати:
– методирозв’язуванняматематичних задач, які не передбаченіпрограмою з математики для початковоїшколи.
Уміти: -здійснюватирозв’язуванняматематичних задач, використовуючинетиповіметоди; -застосовувати нетипові методи розв’язування математичних задач до завдань олімпіадного рівня. |
доц. Романишин Р.Я. | ||||||
Дисципліни вільного вибору студента | 3 | залік | Практикум з методики математики | Знати:
– методику роботи з темами, яківизначені в освітнійгалузі «Математика» як додаткові. Уміти: -застосовувати раціональні прийоми обчислень усного множення і ділення (на 5, 50, 500; 25, 250, 2500; 11, 101, 1001; 9, 99, 999); -розв’язуватирівняння, в яких один ізкомпонентівдії є виразомзізмінною; -використовуватиалгебраїчний метод розв’язуваннясюжетнихскладених задач; -розв’язуватинерівностізізмінною; -додавати та віднімати складені іменовані числа, подані в одиницях часу; множити і ділити іменовані числа, подані в одиницях вимірювання довжини й маси, на двоцифрове число.);
|
доц. Кондур О.С. | ||||||
3 | залік | Основи формування комунікативної компетентності молодшого школяра | Знати:
– складові комунікативної компетентності: мовну, мовленнєву і соціокультурну;засобиформування культури усного та писемного мовлення в процесі вільного спілкування та самовираження;-умови розвитку комунікативно-мовленнєвих здібностей учнів; – основи роботи над правильною вимовою, чіткістю і виразністю усного мовлення, над його культурою та збагаченням словника молодшого школяра. Уміти: – формувати словниковий запас молодшого школяра, використовуючи засоби його активізації; – застосовувати систему завданьдля ефективного розвитку комунікативної компетентності учнів; розвивати діалогічне мовлення учнів; – удосконалювати вміння молодших школярів користуватися мовними засобами. – застосовувати технології «створення ситуації успіху», «розвитку критичного мислення» та ін. |
доц. Максименко Н.Б. | |||||||
Дисципліни вільного вибору студента | 3 | залік | Формування міжпредметної естетичної компетентностіучнів засобами мистецтва | Знати:
– досвід впровадження міжпредметної інтеграції, методів і прийомів музичного виховання молодших школярів; – шляхи олодіння школярами культурним досвідом в усьому його різноманітті. Уміти: – проводити інтегровані уроки з використанням засобів мистецтва; – застосовувати засоби ітехнології інтеркультурної взаємодії; – аналізувати і оцінювати найважливіші досягнення національної. Європейської культури та зразків мистецтва.
|
проф. Качмар О.В. | ||||||
Дисципліни вільного вибору студента | 3 | залік | Особливості проведення уроків у малокомплектній школі | Знати:
– особливості проектування уроків в класі-комплекті початкової школи за компетентнісним підходом та відповідно до вимог сучасних концепцій початкової освіти; – сучасні уявлення про сутність ключових та предметних компетенцій. Уміти: – аналізувати державні документи,які відображають зміст освіти та специфіку навчально–виховного процесу в мало-комплектній початковій школі; -використовувати кращі надбання педагогічного досвіду в організації навчально-виховної діяльності початкової сільської малокомплектної школи; |
доц. Височан Л.М. | ||||||
МАГІСТРИ | |||||||||||
3 | залік | Інноваційні підходи до організації трудового навчання в початковій школі | Знати: сутності інноваційних підходів до вирішення завдань початкового трудового навчання школярів; спеціальних теоретико-методичних аспектів проблеми розвитку молодших школярів засобами освітньої галузі «Технологія»; шляхів вирішення проблеми інтеграції змісту освіти у початковій школі завдяки використанню можливостей освітньої галузі «Технологія»;
Уміти: -розробляти навчально-методичне забезпечення навчально-виховного процесу з трудового навчання; – розвивати творчі здібності молодших школярів, організовувати їх індивідуальну та групову творчу проектну діяльність; -впроваджувати різноманітні форми організації спільної діяльності молодших школярів у навчально-виховній роботі з праці. |
доц. Бабельська Л.В. | |||||||
Дисципліни вільного вибору студента | 3 | залік | Професійна мобільність в освіті | Знати: –
-структурні компоненти мобільності фахівця; -етапи формування професійної мобільності; концептуальних підходів до підготовки вчителя сучасної національної школи; технологій саморозвитку, успішності професійної діяльності. Уміти: –володіти системою узагальнених професійних прийомів, ефективно їх застосовувати; – приймати рішення і відповідати за них; – уміти обирати ефективні технології навчання та виховання учнів.
|
проф. Луцан Н.І. | ||||||
3 | залік | Формування обчислювальної компетенції майбутнього вчителя початкової школи | Знати:
– психолого-педагогічні засади формування обчислювальної компетентності; – методичні засади формування обчислювальної компетентності; – методики формування поняття числа таобчислювальної навички; – прийоми обчислення та їх класифікації. Уміти: – реалізовувати ідеї компетентнісного підходу до формування обчислювальної компетентності; – правильно вживати математичні терміни: «спосіб обчислення» та «прийом обчислення»; – встановлювати взаємозв’язк у тріаді понять «обчислювальні компетенції», «обчислювальні навички», «обчислювальна компетентність». |
доц. Романишин Р.Я | |||||||