12 листопада Тетяна Качак, доктор філологічних наук, професор кафедри фахових методик і технологій початкової освіти, для студентів 3 курсу Педагогічного факультету провела бінарну лекцію-візуалізацію з елементами інтерактиву «Українська дитяча література на сучасному етапі. Літературознавча компетенція молодших школярів». Заняття з дисципліни «Дитяча література та методика навчання літературного читання» проведено за участі дитячої письменниці, педагога-практика, учительки ЗСШ № 23 м. Львова Наталії Тріщ.
Тетяна Качак вміло поєднала теорію і практику, традицію і новаторство. Студенти мали змогу ознайомитися з основними тенденціями розвитку сучасної української дитячої літератури, оглянути різноманітну та широку пропозицію книг для дітей. Лекторка проаналізувала тексти різної тематики та жанрової природи, обговорила зі студентами характерні ознаки образної системи сучасної української прози для дітей, визначила ключові типи дітей-героїв. Кожне питання, запропоноване для опрацювання, було добре візуалізоване у мультимедійній презентації. Наголошуючи на особливостях літературознавчої компетенції молодших школярів, Т. Качак окреслила визначення основних понять, презентувала короткий огляд різних типів аналізу тексту, методичні рекомендації щодо етапів роботи над художнім твором, використання ігрових й інтерактивних вправ і завдань у початковій школі.
Наталія Тріщ у контексті розмови про сучасну українську поезію для дітей розповіла про свою творчість, зачитала сюжетні, ліричні, ігрові поетичні тексти. Теоретичний блок з методики навчання літературного читання учителька доповнила цікавими коментарями, інтерактивними іграми зі студентами, розповідями про власний педагогічний досвід.
Підсумком заняття стало інтерактивне завдання, у ході якого студенти вибудовували асоціативний кущ, висловлювали свої міркування щодо порушених питань, а також давали оцінку запропонованим формам і методам роботи.
«Нетрадиційні форми проведення лекційних і практичних занять, як зізнається Тетяна Качак, – дозволяють максимально зацікавити студентів навчальним предметом, а також забезпечують ефективне засвоєння теоретичного матеріалу і водночас формування практичних навичок методичної організації уроків читання та роботи з текстом у початковій школі. Зважаючи на те, що дисципліна «Дитяча література та методика навчання літературного читання» – це інтегрований курс, постійно практикую нетрадиційні, інтерактивні форми роботи. Тільки так можна грунтовно й якісно опрацювати великий обсяг матеріалу за передбачену навчальним планом кількість годин».